Προβλήματα στις τηλεδιασκέψεις και συμβουλές

Κακή ποιότητα και διακοπές στον ήχο, προβλήματα διαμοιρασμού οθόνης και κολλήματα στον υπολογιστή, είναι θέματα που μπορείτε να αντιμετωπίσετε. Τα περισσότερα από αυτά έχουν να κάνουν με την ποιότητα της σύνδεσης στο ίντερνετ, τις ρυθμίσεις του εξοπλισμού και τα προβλήματα της ίδιας της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων.

α) Χρησιμοποιήστε ενσύρματη σύνδεση με το router και όχι Wifi

Αν δε γίνεται να χρησιμοποιήσετε καλώδιο δικτύου αλλάξτε κανάλι στις ρυθμίσεις του router για το Wifi. Αν υπάρχουν πολλά ασύρματα δίκτυα στην περιοχή σας, ενδεχομένως να έχετε πρόβλημα παρεμβολών στο δικό σας. Στόχος είναι να μειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο αυτές οι παρεμβολές, επιλέγοντας ένα διαφορετικό κανάλι. Θα χρειαστεί να μπορείτε να επέμβετε στις ρυθμίσεις του router ή να απευθυνθείτε σε τεχνική υποστήριξη.

β) Μεταθέστε τις αναβαθμίσεις του λειτουργικού σας.

Θα επηρεάσει σημαντικά την ποιότητα της τηλεδιάσκεψης το αυτόματο κατέβασμα των ενημερώσεων που μπορεί να έχει μεγάλη χρονική διάρκεια. Φροντίστε στις ρυθμίσεις των ενημερώσεων να κάνετε διακοπή για την ώρα της τηλεδιάσκεψης.

γ) Περιορισμός στη χρήση του Διαδικτύου από τα μέλη της οικογένειας που δεν πραγματοποιούν τηλεδιάσκεψη.

Πιθανότατα κάποιο άλλο μέλος της οικογένειας εκείνη την ώρα να σερφάρει στο διαδίκτυο. Ενώ η περιήγηση στις ιστοσελίδες δεν απαιτεί μεγάλο όγκο δεδομένων, εκεί που θα έχετε θέμα είναι αν κάποιος είναι στο Youtube, Netflix, Skype ή κάποια άλλη υπηρεσία που κατεβάζει βίντεο, προγράμματα κτλ. Ζητήστε από την οικογένειά σας να μη μπαίνουν σε αυτές τις υπηρεσίες, όσο διαρκεί η τηλεδιάσκεψη.

Σε γραμμές με μικρή ταχύτητα ενδεχομένως να έχετε πρόβλημα όταν 2 χρήστες χρησιμοποιούν πλατφόρμες τηλεδιάσκεψης. Ενδεικτικά το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο έχει ενημερώσει τις σχολικές μονάδες ότι μια γραμμή ADSL 24 Mbps μπορεί να υποστηρίξει έναν χρήστη μέσω τηλεδιάσκεψης Webex. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στο ανέβασμα (upload) δεδομένων, αφού η ονομαστική ταχύτητα είναι 1 Mbps και η πραγματική κυμαίνεται ακόμα πιο χαμηλά, κοντά στα 0,7-0,8 Mbps. Αν μπει δεύτερος χρήστης, ενδεχομένως να έχετε θέματα ποιότητας και διακοπές.

ε) Μετρήστε την ταχύτητα της γραμμής σας μέσω της σελίδας https://www.speedtest.net ή κάποιας αντίστοιχης

Η μέτρηση πρέπει να γίνει ενσύρματα πάνω στο router σας για να είναι αξιόπιστη. Αν υπάρχει πολύ μεγάλη απόκλιση από την ονομαστική ταχύτητα του συμβολαίου σας επικοινωνήστε με τον πάροχό σας.